myticket – privatlivspolitik / persondatapolitik

1.1. Når kunden køber en serviceydelse og selv videregiver oplysninger, modtager vi kundedata.

Som dataansvarlig behandler vi kundens personoplysninger sikkert og fortroligt. Kundens personoplysninger bliver kun anvendt og opbevaret til de formål, de er samlet ind til.

1.2. myticket behandler følgende personoplysninger:

  • Almindelige personoplysninger, såsom navn og telefonnummer
  • Bruger- og webtrafikoplysninger såsom IP-adresse

1.3. Hvorfor myticket behandler personoplysninger:

  • Levering af vores tjenester, herunder:
    • Anvendelse af telefonnummer og navn til identificering af ejere på garderobe-genstande
    • Kontakt ifm. glemte genstande
    • Diverse notifikationer
  • Support, forbedringer og statistiske analyser:
    • Kundesupport
    • Forbedringer og udvikling af kvaliteten, funktionaliteterne og brugeroplevelserne af vores tjenester og ydelser
    • At måle og analysere brugen af vores produkter og tjenester for at forbedre kundens oplevelser
  • Sikkerhed:
    • Registrering, begrænsning og forebyggelse af sikkerhedstrusler
    • Udføre vedligehold samt fejlfinding på sikkerhed o At logge sikkerhedshændelser i mytickets produkter og tjenester
    • At sende sikkerhedsmeddelelser og opdateringer når det er relevant

1.4. Juridisk grundlag for behandling af personoplysninger:

myticket behandler oplysninger på forskellige juridiske grundlag.

  • Efter aftale med kunden myticket behandler personoplysninger på baggrund af en juridisk bindende aftale med kunden. Det vil typisk være når kunden sender sit telefonnummer til mytickets services ifm. indtjekning i garderoben. Når kunden sender os sit telefonnummer er behandlingen af nummeret nødvendigt, for at kunne returnere en digital garderobebillet.

1.5. Hvordan deler myticket kundens personoplysningerne?

  • 1.5.1.Forretningspartnere

    myticket kan dele kundens personlige oplysninger med mytickets partnere, såfremt dette er legitimt ud fra et forretningsperspektiv og sker i overensstemmelse med gældende lovgivning om databeskyttelse.

  • 1.5.2.Offentlige myndigheder

    Politiet og andre myndigheder kan kræve, at personlige oplysninger fra myticket udleveres. I disse tilfælde vil myticket kun udlevere oplysningerne, hvis der foreligger en retskendelse etc., som byder myticket at gøre det.

  • 1.5.3.Databehandlere

    myticket bruger databehandlere til at behandle personoplysninger. Disse databehandlere er typisk leverandører af cloudtjenester eller andre IT-hosting tjenester. Ved brug af databehandlere vil myticket indgå databehandleraftaler (DPA) med databehandlerne for at sikre kiundens persondatarettigheder og for at opfylde vores forpligtelser over for vores kunder.

1.6. Hvor længe opbevares persondata?

myticket gemmer kun kundens personoplysninger så længe det er nødvendigt for at udføre de kontraktlige forpligtelser. Når myticket behandler personoplysninger på andre juridiske grundlag, som eksempelvis den legitime interesse, så gemmes data så længe det er nødvendigt for at opfylde målet med behandlingen. Derfor kan personoplysninger være underlagt forskellige opbevaringspolitikker baseret på typen af data og formålet med at gemme dem. For yderligere information om sletning er man velkommen til at kontakte myticket på mail@myticket.dk

1.7. Registreredes rettigheder

Som registreret har kunden altid ret til at blive informeret om, hvordan myticket indsamler og bruger kundens personoplysninger. Derudover har kunden ret til at få indsigt i kundens personoplysninger ved at anmode om en oversigt over de personoplysninger myticket har behandlet på pågældende kunde. Kunden har ret til at anmode om sletning af personoplysninger og til at begrænse eller gøre indsigelse mod mytickets behandling af kundens personoplysninger i overensstemmelse med denne erklæring eller andre servicespecifikke vilkår. Brug venligst mail@myticket.dk til at fremsætte anmodninger som nævnt i dette afsnit. Endelig har kunden også ret til at indgive en klage til Datatilsynet i forbindelse med mytickets behandling af kundens personoplysninger.

1.8. Ændringer til privatlivspolitikken

Vi opfordrer til at gennemgå denne erklæring regelmæssigt. mytickets privatlivspolitik vil altid blive opdateret på hjemmesiden.

1.9. Kontakt

Hvis kunden har kommentarer eller spørgsmål til denne privatlivspolitik eller andre forhold, herunder mulige brud på kundens personlige data, kan der sendes spørgsmål eller bekymringer til mail@myticket.dk